Espiritisme alcoià

Comencem la primera entrada de l’any amb un a anècdota ràpida: quan era un adolescent, vaig participar en una sessió de ouija, que consistia en utilitzar un full i una moneda com a forma de comunicació entre nosaltres i el dimoni. Supuse que ja sabeu com va la història: en el full s’escriu l’alfabet i números de l’ú al deu. Per altra banda, els participants posen un dels seus dits damunt d’una moneda (en el nostre cas era de cinc duros, d’eixes que tenien forat), que es mouria a voluntat del senyor de les sombres o com es diga.

El cas es que la moneda es movia (algú feia la broma), però no vam rebre cap missatge intel·ligible. Recorde que em vaig fartar i vaig apartar el dit de la moneda. Els meus amics em van advertir que, des d’eixe mateix moment, la meua habitació -i per extensió, tota la casa- estava maleida. Crec que eixe dia em vaig adonar que havia madurat més que ells.

El tema dels fenòmens paranormals sempre ha interessat els alcoians. Penseu que un mitjà de comunicació té un espai de consultes amb una vident que, pel que es veu, és prou popular. Si feu un passeig pel cementeri, per la part on estan enterrats els no creients i els protestants, trobareu unes tombes molt interessants, amb inscripcions sobre viatges estel·lars i temes semblants.

La majoria són o de finals del segle XIX o de principis del XX, i estan relacionades amb el fenòmen espiritista que va recòrrer Espanya. Tenien fins i tot una publicació, La Fraternidad Universal, on he llegit aquesta notícia de 1894:

espiri
El redactor explicava que esta sessió no estava comprovada des d’un punt científic. Quin oxímoron!

Deixa un comentari

