Una presentació improvisada

No m’han agradat mai les explicacions. Tampoc les descripcions. Dit açò, quan una persona comença un bloc, s’espera que l’autor seguisca una mena de ritual: presentar-se al públic lector i parlar breuvement (o no) de les motivacions que l’han portat a una aventura que no sap si tindrà un final digne.

Pel que fa a la primera qüestió, el meu nom és Guillermo Pérez, nascut a Alcoi fa ara 30 anys i nou mesos. Sóc doctor en història contemporània i ara mateix em trobe sense treball, lluitant per aconseguir clavar el cap en el cos de professors d’educació secundària de la Conselleria.

Mentre arriba la meua oportunitat -ja aplegará, n’estic segur- vaig pensar en obrir un blog sobre història alcoiana utilitzant fonts periodístiques. No es tracta només de col·leccionar retalls. Com podreu comprobar, tractaré d’explicar i contextualitzar cadascuna de les entrades que escriga amb un registre menys acadèmic del que estic acostumat. El bloc està adressat a tots els públics, però m’agradaria que fóra llegit per alumnat de secundària. Per això, és possible que algunes explicacions siguen massa simplistes.

També vull advertir a tothom que el valencià no és la meua primera llengua. Perdoneu les faltes d’ortografia i les incorreccions, però estic segur de que l’esforç pagarà la pena. Una història de retalls alcoians narrada en castellà no m’acabava de convèncer.

Per concloure, anime al públic lector a que participe activament als comentaris. Qualsevol dubte, reflexió, suggeriment o crítica serà rebut amb il·lusió i promet contestar. I si voleu esplaiar-vos, proveu d’enviar-me un correu electrònic a alcoyano (arroba) gmail (punt) com

Gràcies.

Guillermo.

Deixa un comentari

